Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2011

Η ηθική των Πανελλαδικών Εξετάσεων

    Από το συνάδελφο Θρασύβουλο Μαχαίρα, ένα κείμενο που  πρέπει να διαβασθεί:


Η ηθική των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Το σημερινό άδικο και σαθρό σύστημα βαθμολόγησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων πρέπει να αλλάξει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Να αλλάξει τώρα πρέπει.
Πριν η ανηθικότητά του γίνει οργή, όπως έγινε για όλους μας το πολιτικό σύστημα.

Και να εξηγήσω:


ü  Ενώ η μοναδική και απόλυτη ευθύνη του σχολικού βιβλίου είναι να είναι βέλτιστο, παιδαγωγικά και επιστημονικά άρτιο, τα σχολικά βιβλία που μοιράζει η Πολιτεία στους μαθητές είναι στη συνείδησή τους τελείως ισχνά σε ύλη και απαξιωμένα, επιβεβλημένα επάνω τους «δια ροπάλου». Άρα είναι στα μάτια τους βιβλία μισητά που πρέπει να καταλήξουν ξεσχισμένα στα σκουπίδια (θα είναι ευτύχημα αν πάνε για ανακύκλωση).


ü  Ενώ η μοναδική και απόλυτη ευθύνη του σχολικού βιβλίου είναι να είναι βέλτιστο, παιδαγωγικά και επιστημονικά άρτιο, τα σχολικά βιβλία που μοιράζει η Πολιτεία στους μαθητές είναι ανεπαρκέστατα για να αντιμετωπίσουν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και έτσι κάθε μαθητής αναγκάζεται να αγοράσει 2-3 εξωσχολικά βοηθήματα για κάθε μάθημα στο οποίο θα διαγωνιστεί.


ü  Ενώ η μοναδική και απόλυτη ευθύνη του σχολικού βιβλίου είναι να είναι βέλτιστο, παιδαγωγικά και επιστημονικά άρτιο, το σχολικό βιβλίο της Φυσικής τουλάχιστον που ξέρω και που τους μοιράζει η Πολιτεία είναι γεμάτο λάθη, τα οποία μεγεθύνονται μέσα από τα εξωσχολικά βοηθήματα και καταλήγουν στις διαστροφές και στα τεράστια λάθη των Πανελλαδικών.


ü  Αυτοί που βάζουν τα θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με τις ευλογίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) στέλνουν στα βαθμολογικά κέντρα τις λεγόμενες "ενδεικτικές λύσεις", κακογραμμένα, προχειρότατα, αντιαισθητικά «έγγραφα» δείγμα της αντίληψης που έχουν οι της ΚΕΕ για το τι σημαίνει σοβαρότητα και κύρος, προσόντα απαραίτητα για να αναλάβει κάποιος ευθύνες.
Οι «ενδεικτικές λύσεις» υποτιμούν απόλυτα τους βαθμολογητές, αφού έτσι όπως είναι γραμμένες απευθύνονται όχι σε βαθμολογητές, αλλά σε τρισάσχετους.
Είναι «λύσεις» που ενώ είναι ανίκανες να προσφέρουν το παραμικρό οπουδήποτε, αποτελούν καταστροφή για το περιβάλλον με το χαρτί και το ρεύμα που κατανάλωσαν για να φτιαχτούν και να σταλούν!


ü  Οι «ενδεικτικές λύσεις» συνήθως περιέχουν λάθη, τα οποία όμως σχεδόν ποτέ δεν αναγνωρίζονται ως λάθη, με αποτέλεσμα να πριμοδοτούνται με μόρια μαθητές που απάντησαν λανθασμένα, ενώ μαθητές που έμαθαν να σκέφτονται καλύτερα, αδικούνται χάνοντας τα μόρια.


ü  Αυτοί που έβαλαν, έλυσαν και ενέκριναν τα θέματα, την επαύριον εξαφανίζονται και ανώνυμοι χάνονται στο σκοτάδι που τους παρέχει απλόχερα το σύστημα χωρίς ποτέ να υποστηρίξουν επιστημονικά τα θέματα που έβαλαν και τις απαντήσεις που έδωσαν, όπως επιτάσσει η δεοντολογία και το καθήκον τους ως επιστημόνων και δασκάλων.
Έτσι, χωρίς κανένας να τους αποδώσει την παραμικρή ευθύνη, όχι μόνο παίρνουν στο λαιμό τους με τα λάθη τους τους μαθητές που απάντησαν σωστά, αλλά δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου το λάθος αρχίζει να αναγνωρίζεται ως σωστό και ως σωστό αρχίζει να διδάσκεται στα σχολεία και στα φροντιστήρια.
Στο τέλος οι περισσότεροι ξεχνούν το σωστό και το λάθος διδάσκεται παντού με περισσή άνεση και βεβαιότητα. Οι λίγοι μαθητές που σκέφτονται σωστά είναι καταδικασμένοι.


ü  Οι φωνές κάποιων ανθρώπων που πασχίζουν να αποκαταστήσουν την αδικία και να φανερώσουν ότι το σύστημα των εν κρυπτώ συγκαλύψεων που έχει υιοθετήσει η Πολιτεία τελικά χαλάει τη σκέψη των μαθητών, δεν ακούγονται. 

Ο κ. Θεόδωρος Δ. Παπαγγελής, καθηγητής λατινικής φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης επισημαίνει λάθος στις απαντήσεις στα λατινικά των Πανελλαδικών, μα κανένας δεν τον άκουσε.

Συνειδητοποιείτε τί σημαίνει αυτό;

Σημαίνει πολύ απλά ότι αν ο καθηγητής πανεπιστημίου στη λατινική φιλολογία κ. Παπαγγελής έδινε φέτος Πανελλαδικές εξετάσεις στα λατινικά της Γ΄ τάξης του Λυκείου δε θα έγραφε για 20, γιατί το σωστό που θα έγραφε, στα βαθμολογικά κέντρα με τις λανθασμένες οδηγίες της ΚΕΕ θα το παίρνανε για λάθος!!!!!

(Άντε μετά να πείσει τη γειτόνισσα που το παιδί της έγραψε για 20 ότι κάτι αξίζει περισσότερο από το παιδί σα καθηγητής πανεπιστημίου)



Εγώ λοιπόν, απλός καθηγητής Λυκείου, δεν έχω καμία τύχη να με ακούσουν «αυτοί» της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) και ακόμη χειρότερη τύχη θα είχα αν έδινα εξετάσεις στη Φυσική Κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές.

Στο τέλος αυτών των σκέψεων δίνω ένα κείμενο, που λίγο τροποποιημένο για λόγους ύφους και αριθμού λέξεων έστειλα σε εφημερίδες με την παράκληση να το δημοσιεύσουν.

Ελπίδα μου είναι να επέμβει εισαγγελέας... Να επέμβει και ή να βγάλει έξω από την τάξη εμένα ή να πάνε μέσα στη «φυλακή» κάποιοι άλλοι.


Όσο περνάει ο καιρός, τόσο πιο πολύ θα κοβόμαστε στα θρύψαλα του Δημόσιου Σχολείου που "εκείνοι" ετοίμασαν για μας...



 Ο σκοπός αυτών που τα δικά μας πράματα, για «το δικό μας καλό», εκείνοι φτιάχνουν είναι απλός:   

Να δηλητηριάσουν στη συνείδηση των μαθητών  από νωρίς την υγιή σκέψη, την αίσθηση του δικαίου, και το σεβασμό στη δημοκρατία που απαιτεί διαφάνεια και απόδοση ευθύνης.

                                           Εδώ το κείμενο


Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

                                            Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας
                                                                  Φυσικός
                                                                  Γενικού Λυκείου Αγριάς Πηλίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...