Όταν ανάρτησα την ανάλυση για το τύπο του απλού εκκρεμούς, ο εκλεκτός συνάδελφος και καλός φίλος Στέλιος Τσεκούρας, με παρέπεμψε σε μια εργασία του,
με τον τίτλο "Διδακτικογενείς παρανοήσεις (Ι)", όπου εκτός των άλλων εξετάζει και την περίπτωση του απλού εκκρεμούς, θεωρώντας το μάλιστα σαν "ένα τραγικό αποτέλεσμα της μοντέρνας διδασκαλίας, κάτι που αποτελεί την αποθέωση της σύγχυσης". Όταν μελέτησα την εργασία βρήκα πολύ ενδιαφέρον το σκεπτικό με το οποίο κατέληξε στον παραπάνω "αφορισμό" για τη διδασκαλία του απλού εκκρεμούς.
Γράφει λοιπόν στην εισαγωγή του:
...ΠΡΟΟΙΜΙΟ: Η επισήμανση του Galileo ότι τα Μαθηματικά αποτελούν την γλώσσα της Φυσικής είναι σήμερα καθολικά αποδεκτή. Όμως ο Καθηγητής Vladimir Igorevich Arnol’d
επισημαίνει - στο πολύ γνωστό πρόσφατο άρθρο του (The Teaching of Mathematics (1999)) - ότι η σημερινή διδασκαλία των Μαθηματικών στηρίζεται στον εξοβελισμό της Γεωμετρίας και την συνακόλουθη απομάκρυνση από την Φυσική και είναι επομένως ελλιπής.Στην παρούσα εργασία (η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε ευαισθητοποιημένους διδάσκοντες) επιχειρώ– ορμώμενος από την ως άνω επισήμανση του Arnol’d – να εξετάσω πως διαμορφώνεται η διδασκαλία της Δυναμικής στο Επίπεδο στις μέρες μας.....
Θεωρώ ότι και η απλή ανάγνωση της εργασίας αυτής θα "προβληματίσει" τον αναγνώστη και θα τον κάνει να ξανασκεφτεί τη σχέση της Φυσικής και των μαθηματικών και -ενδεχομένως- και του τρόπου διδασκαλίας τους.
Μπορείτε να διαβάσετε την εργασία..............................................ΕΔΩ
ή
ακολουθώντας την πορεία:
Tsekouras Stelios Homepage
Teaching Physics Matters.,
Το ανεξάντλητο εύρος της διδασκαλίας.,
didacdocMis.pdf
Vladimir Igorevich Arnold (1937-2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.